Instagram

Cum sa obtii un job prin Instagram in 5 pasi simpli

Nu mai este un secret, Instagram a devenit una din platformele Social Media ideale unde te poti promova atat pentru uz personal, cat si pentru Business. Pe langa numarul din ce in ce mai mare de utilizatori care folosesc Platforma de Socializare ca o modalitate de a-si documenta viata de zi cu zi, marile companii au inceput sa isi comercializeze serviciile si produsele in aceasta aplicatie.

Avand peste 1 miliard de utilizatori activi pe luna, nu este o surpriza ca exista un interes din ce in ce mai ridicat pentru Instagram din partea Brandurilor. Peste 500 de milioane de utilizatori sunt activi zilnic iar acolo unde exista consumatori, comunitate online, like-uri, interactiuni, exista si cei care vor incerca sa monetizeze tot acest trafic.

Asta nu inseamna doar ca marile companii precum Nike, Dior și BMW, etc. isi vor face prezenta pe Instagram. Tot mai multe persoane au început sa folosească platforma de socializare ca o modalitate de a genera venituri. Acest lucru se realizeaza fie prin a posta continut TOP pentru o anumita nisa pentru a deveni Influencer sau a face un cont de Business pentru afacerea ta. Ambele variante s-au dovedit ca funtioneaza cu diferite grade de succes, in functie de abordare si de nisa.

Dar ce-i cu obtinerea unui job prin Instagram, care-i faza? Nu cred ca renuntarea la CV-ul tau este pasul potrivit si clar nu asta propun prin acest articol, insa de ce sa nu folosesti Instagram ca platforma pentru a te promova in topul cautarilor traditionale  de locuri de munca? Stim deja ca companiile sunt cu ochii pe internet. Prin „aplicarea” prin Instagram, in mod sigur veti atrage atentia, in primul rand pentru ca este ceva nou pe piata din Romania. La urma urmei, ce este mai memorabil decat o companie care sa-si gaseasca urmatorul angajat pe Instagram? Vei arata nu numai determinarea, ci si spiritul tau creator orientat spre inovatie.

Fara sa lungesc vorba inutil, iata cei 5 pasi pe care trebuie sa ii urmezi pentru a obtine un loc de munca pe Instagram.

1. Fa-ti un Cont Profesional pe Instagram

In primul rand, vei avea nevoie de un Cont Profesional pe Instagram. Datorita modificarilor recente facute pe platforma, trecerea intre Contul Personal si cel Profesional este acum mai usoara ca niciodata. Daca ai deja un asemena cont  in care ai imagini postate din viata de zi cu zi, poti merge in sectiunea setari si apoi apesi pe „adauga cont”.
Vezi in imaginea de mai jos cum poti face asta.

Adaugare profil nou Instagram

 

De ce? Deoarece nu iti doresti ca un potential angajator sa se uite la toate pozele tale private din timpul ultimei iesiri la o petrecere de burlaci in timpul unui interviu, nu? In schimb, ar trebui sa te gandesti la ce ar putea dori sa vada cei de la HR.

Mai simplu spus, vrei sa controlezi continutul pe care il vei afisa si asta o poti face prin a seta profilul tau Personal Instagram pe Privat iar profilul tau de Profesionist, sa fie public. Face sens, nu-i asa? 🙂

Alegerea unui nume de Utilizator Instagram care sa te defineasca in zona Profesionala este un aspect esential atunci cand vine vorba de modul in care esti perceput. Iti recomand sa incerci mai intai sa iti folosesti numele tau complet. Este posibil sa nu fie disponibil, mai ales daca ai un nume foarte comun, dar nu te bloca. In schimb, poti utiliza numele brandului tau personal sau o combinatie intre nume si profesia ta cum ar fi de exemplu “NutritionistAlexPenes”.

2. Seteaza un BIO Profesionist

O multime de utilizatori cad in capcana de a-si inghesui toate informatiile posibile in conturile lor de Instagram, asa ca ramai focusat, este crucial sa faci asta. Reteta perfecta este scurt si convingator! Asigura-te ca vei mentiona ca esti in cautarea unui job. Cum probabil ai mai auzit, “LESS IS MORE!” Acum poate face si mai mult sens aceasta afirmatie.

Poti utiliza chiar o parte din descrierea contului tau LinkedIn (daca ai unul) pe Instagram-ul tau Profesionist pentru a mentine o unitate in ceea ce comunici. In plus, asigura-te ca ai actualizat contul tau LinkedIn si pune linkul acestuia in BIO-ul tau in sectiunea WEBSITE.

BIO Instagram

Recrutorii nu au timp si nu vor sa il piarda prin a cauta prea mult pentru a gasi informatii despre tine, astfel incat furnizarea tuturor informatiilor necesare intr-un mod organizat este o modalitate sigura de a arata ca esti cu un pas inaintea lor si ca iti pasa de timpul lor. Claritatea in ceea ce comunici este cheia succesului.

3. Creeaza si Posteaza Continut Relevant Pentru Nisa Ta

Ceea ce creezi in zona de continut este zona in care poti lasa partea ta creativa sa se manifeste, dar nu uita sa pastrezi o linie clasica si nu posta la fel cum ai face-o pe Profilul tau Personal. Cele mai bune 6 postari ale tale ar trebui sa fie legate de cariera, dar cu siguranta daca vei adauga si partea ta creativa, vei iesi in evidenta. Nu uita, acestea sunt primele 6 imagini pe care le vor vedea angajatorii, asa ca doresti sa faci un impact care sa le ramana in gand.

Iti recomand sa incluzi aici imagini in care lucrezi, participi la evenimente de munca sau imagini cu realizarile tale profesionale. De asemenea, citatele motivationale din industria ta ar putea arata partea creativa si interesul permanent pentru ceea ce faci.

Daca ai, iti recomand sa postezi un videoclip cu tine lucrand in echipa cu 2/3 colegi. Asta iti va evidentia in timp real abilitatile tale de a lucra in echipa si iti va aduce un mare plus in procesul selectiei tale. Ai sfaturi despre locul de munca sau industria in care activezi? Posteaza-le! Acest lucru va demonstra potentialilor tai angajatori ca esti un expert in domeniu si ca ai ceva de spus!

Urmatoarea mea recomandare ar putea fi putin mai complicata, dar vreau sa o iei in considerare ca pe un sfat util referitor la modul in care iti compui Feed-ul contului tau Instagram. Adaugi o nota de profesionalism daca te vei concentra pe o anumita paleta de culori specifice si vei gandi postarile tale intr-un mod in care vei avea un feed ingrijit.

Aspectul estetic este important, iar companiile pe care incerci sa le atragi stiu acest lucru – de ce crezi ca s-ar fi implicat sa isi faca un cont pe Instagram?

4. Urmareste Activitatea Companiilor pe Care le Tintesti

Dupa ce ai aranjat totul pe profilul tau, este timpul sa incepi sa urmaresti companiile care te intereseaza. Dupa ce ai facut o lista cu joburile pe care le doresti, cauta conturile de Instagram ale acestor comapanii.

Nu le poti gasi? O cautare rapida pe Instagram sau Google a numelui companiei ar trebui sa ajute. Daca acestea nu au cont Instagram, BINGO, poti sa te oferi sa te ocupi tu de aceasta zona.

In Romania, prea putine companii sunt prezente pe Instagram iar acesta este un avantaj masiv pentru tine. Prezentandu-te ca un Profesionist in aceasta zona, vei avea sanse masive nu numai sa atragi atentia asupra ta ci mai mult, sa ajungi sa capeti jobul dorit mult mai repede decat ti-ai fi imaginat.

5. Trimite Mesaje

Aici vine partea „dificila”. Ei bine, spun ca este „dificil”, dar aceleasi principii se aplica atunci cand cauti un loc de munca prin mijloace traditionale. Nu vrei sa pari “spammy” sau disperat, asa ca ar trebui sa fii atent la modul in care comunici.

Nu sari pasi! Fa-ti timp si asigura-te ca faci cercetari adecvate asupra companiei si a angajatilor acesteia inainte de a incepe sa trimiti mesajele. Interactioneaza putin cu ei prin comentarii si cauta prin hashtag-uri pentru a te asigura ca au avut sansa sa te observe mai intai. Deci, fa-ti simtita prezenta inainte de a trimite mesaje.

Te simti pregatit? Atunci este timpul sa contactezi pe cineva din companie. Asa cum ai face in orice alta situatie, nu uita sa mentionezi ce ti-a atras atentia despre ei, ce iti place la ei, de ce esti interesat sa te alaturi echipei lor. Adreseaza intrebari despre interviuri formale sau informale și anunta ca ai urmarit cu atentie pagina lor de cariere. Iti poti demonstra interesul prin a cere inclusiv sfaturi si ponturi pentru jobul pe care il doresti.

Ar trebui sa ai deja CV-ul gata, dar daca o companie are o prezenta online foarte mare, s-ar putea sa nu ai nevoie de CV. Daca ai urmat toti pasii mentionati de mine si ai configurat corect Contul tau Instagram de Profesionist, acesta este cel mai bun CV al tau. 😉

Desigur, pot exista in continuare cazuri in care trebuie sa prezinti CV-ul, dar este ok! Sigur ai castigat deja puncte importante prin Contul tau Instagram de Profesionist. Si hei, daca nu functioneaza prima data, foloseste orice feedback pe care le-ai adunat pentru a ajusta profilul tau. In cele din urma, prin aceste mici ajustari vei gasi cu siguranta formula perfecta a unui Profil Instagram de Profesionist care sa fie perfect adaptat pentru ceea cauta recrutatorii moderni si experimentati pe internet!

In incheiere, vreau sa ma asigur ca ai acces la cele mai bune resurse, asa ca te invit sa vezi Cursul meu “Instagram pentru Incepatori” din care vei intelege pas cu pas cum sa pui in practica TOATE aceste recomandari.

Mult succes!

Alex Penes

Sunt Alex Penes si cel mai probabil te va interesa ce am sa iti spun daca ai o afacere pe care vrei sa o promovezi pe Instagram 📈

Write A Comment